dag 20

Dag 20 ♥ - En dag från 2010 som jag minns så väl

en dag när mamma väckte mig som vanligt... det var lixom inget särskilt jag tänkte på förrutom att hon såg lite extra trött ut, hon bad mig och henrik att komma till hennes sovrum för att hon skulle berätta något. pappa var då i kina och jobbade och jag frågade genast, är det något med pappa - är det något med pappa? för jag såg ju på mamma att något hade hänt. hon svarar tydligt att det inte har med någon i familjen att göra och sedan säger hon: som ni vet så låg ju anders "en väldigt nära granne" på sjukhus eftersom han skadat knät. inatt fick han en hjärtattack och avled. jag blev helt chockad och kunde inte tro det var sant, en av mina bästa vänner har helt oväntat förlorat sin pappa?!
jag satt bara och kollade in i väggen, sedan kände jag hur tårarna börja rinna.. min första fråga var, kommer dom klara sig?
jag tänkte på oskar, min bästa vän... en dag för några år sen när vi prata och han sa: om min pappa skulle dö så skullle det inte gå, det var en dag när han bråkat med sin mamma... de orden betydde väldigt mycket och jag kan inte förstå hur något sådant bara kan hända. han hade ju bara fått något litet fel med knät när han skulle lyfta något?! hur i ♥hela världen kunde det bli en hjärtattack?
jag var iaf hela den dagen hemma hos oskar och bara kramade om alla, och alla var i stor chock och kunde inte förstå vad som hade hänt. men det värsta var endå att det hände på isaks "lillebror till oskar" födelsedag.. det finns inte ens med i ens läskigaste mardrömmar att ens pappa ska gå bort på ens födelsedag.
men men, nu har det gått ca 1,5 år men man kommer aldrig glömma anders som person. varje dag på sommarlovet när han levde och man kom hem till oskar stod han glatt i dörröppningen och sa': hallå hanna! jag sprang upp till oskar på övervåningen och vi lekte som bara den! ♥

här fick ni en lång verision av en chockerande dag, jag säger det igen, vila i frid anders!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0